MetalTabs.com - your source for Metal tabs
Home Forum What's New Submit a Tab FAQ Links Contact Us Link to Us


Go Back   MetalTabs.com Forum > Musicians > Vocal Zone
User Name
Password


Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #1  
Old 2004-11-01, 20:15
harvester of sorrow harvester of sorrow is offline
Metalhead
 
Join Date: Apr 2004
Location: Colorado, United States
Posts: 95
Send a message via AIM to harvester of sorrow Send a message via MSN to harvester of sorrow
Vocal Settings/Effects for death metal vocals...

I was wondering if anybody knows some good ways to set settings on a p.a. to improve the sound of death metal type vocals(i.e. Echo High, Lows up, etc...) because I have no idea. I also was wondering if anybody knows what kind of effects are used to increase the sound quality(mainly distortion, such as what As I Lay Dying uses). Basically, Im goin for a Children of Bodom/In Flames kind of sound. Anything will help me out, thanks.
Reply With Quote
  #2  
Old 2004-11-01, 20:18
andrewc andrewc is offline
Post-whore
Banned
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 2,471
1. wait till you grow some balls
2. once youve grown balls, practise makes perfect.

for a modern black metal sound, fit your vocals with reverb FX (eg. dissection).
Reply With Quote
  #3  
Old 2004-11-01, 23:44
powersofterror's Avatar
powersofterror powersofterror is offline
I am a tax on the world..
Forum Leader
 
Join Date: Mar 2002
Location: pizza with a shit on it!
Posts: 7,994
That doesn't make much sense, because Alexi doesn't use any effects. All he does is smoke and spit, which is not the best thing in the world.
__________________
Man, I get real sweaty after I wack my dong. Yeah, cause I headbang while I do, and I can't really "Jump" (haha ) like VanHalen in a dorm room, so I just walk back and forth....haha a couple days ago I was jumping up and down on my bed, with my pants down and my roommate came in when I wasn't looking, hahaha.


This is my band's page
http://www.myspace.com/ferocitydentontx
Reply With Quote
  #4  
Old 2004-11-02, 20:43
harvester of sorrow harvester of sorrow is offline
Metalhead
 
Join Date: Apr 2004
Location: Colorado, United States
Posts: 95
Send a message via AIM to harvester of sorrow Send a message via MSN to harvester of sorrow
Quote:
Originally Posted by powersofterror
That doesn't make much sense, because Alexi doesn't use any effects. All he does is smoke and spit, which is not the best thing in the world.


What? Have you ever heard him live? When he talks you can tell the difference a lot. I've seen some shows where you can't but others I've seen you can plainly hear the distortion on top of his real voice. But either way, like As I Lay Dying and other bands will work as well.
Reply With Quote
  #5  
Old 2004-11-02, 22:33
powersofterror's Avatar
powersofterror powersofterror is offline
I am a tax on the world..
Forum Leader
 
Join Date: Mar 2002
Location: pizza with a shit on it!
Posts: 7,994
I saw him a few months ago.....he didn't talk at all, he screamed out the names of songs like a black metal singer before each song.
__________________
Man, I get real sweaty after I wack my dong. Yeah, cause I headbang while I do, and I can't really "Jump" (haha ) like VanHalen in a dorm room, so I just walk back and forth....haha a couple days ago I was jumping up and down on my bed, with my pants down and my roommate came in when I wasn't looking, hahaha.


This is my band's page
http://www.myspace.com/ferocitydentontx
Reply With Quote
  #6  
Old 2004-11-03, 20:20
harvester of sorrow harvester of sorrow is offline
Metalhead
 
Join Date: Apr 2004
Location: Colorado, United States
Posts: 95
Send a message via AIM to harvester of sorrow Send a message via MSN to harvester of sorrow
Oh, lol. He talked alot at mine. Plus I have a bunch of his videos because he's one of my favorites. I'm pretty sure he uses effects. I think most bands with those type vocals do, if not all of them. But maybe I'm just stupid. lol.
Reply With Quote
  #7  
Old 2004-11-04, 03:21
Exodus666 Exodus666 is offline
Supreme Metalhead
 
Join Date: Apr 2003
Location: Belgium
Posts: 722
Live, a bit of delay+reverb is used sometimes. I also have this video of CoB live in Japan with an enormous delay on his voice but that might be partly the echo of the hall they're playing in.
__________________
Reply With Quote
  #8  
Old 2004-11-04, 16:07
Transient's Avatar
Transient Transient is offline
HES BAAACK
 
Join Date: Apr 2004
Location: slaying all the giants
Posts: 9,964
Quote:
Originally Posted by harvester of sorrow
Oh, lol. He talked alot at mine. Plus I have a bunch of his videos because he's one of my favorites. I'm pretty sure he uses effects. I think most bands with those type vocals do, if not all of them. But maybe I'm just stupid. lol.

if you mean effects as lip synching. i watched a few live vids, all of which he lip synched. im going to a bodom show next saturday, and you can be damn sure ill be watching his lips
__________________
www.myspace.com/crownedmusic
http://i79.photobucket.com/albums/j136/transient_shirts/Banner.gif
Reply With Quote
  #9  
Old 2004-11-04, 21:25
powersofterror's Avatar
powersofterror powersofterror is offline
I am a tax on the world..
Forum Leader
 
Join Date: Mar 2002
Location: pizza with a shit on it!
Posts: 7,994
haha, that's sounds really gay.
__________________
Man, I get real sweaty after I wack my dong. Yeah, cause I headbang while I do, and I can't really "Jump" (haha ) like VanHalen in a dorm room, so I just walk back and forth....haha a couple days ago I was jumping up and down on my bed, with my pants down and my roommate came in when I wasn't looking, hahaha.


This is my band's page
http://www.myspace.com/ferocitydentontx
Reply With Quote
  #10  
Old 2004-11-05, 06:56
Transient's Avatar
Transient Transient is offline
HES BAAACK
 
Join Date: Apr 2004
Location: slaying all the giants
Posts: 9,964
yeah, i thought of that when i posted it
__________________
www.myspace.com/crownedmusic
http://i79.photobucket.com/albums/j136/transient_shirts/Banner.gif
Reply With Quote
  #11  
Old 2004-11-05, 14:23
BOSE BOSE is offline
Senior Metalhead
 
Join Date: Apr 2004
Location: Salt Lake City
Posts: 380
Like andrewc said:
1. wait till you grow some balls
2. once youve grown balls, practise makes perfect.

If you can't growl/scream after trying with what you were born with, then you shouldn't even be trying
__________________
I'm the Trillest HAUS from the mean streets of Sandy dog.
Reply With Quote
  #12  
Old 2004-11-05, 18:08
harvester of sorrow harvester of sorrow is offline
Metalhead
 
Join Date: Apr 2004
Location: Colorado, United States
Posts: 95
Send a message via AIM to harvester of sorrow Send a message via MSN to harvester of sorrow
Quote:
Originally Posted by BOSE
Like andrewc said:
1. wait till you grow some balls
2. once youve grown balls, practise makes perfect.

If you can't growl/scream after trying with what you were born with, then you shouldn't even be trying


Damn it...I said to enhance the sound. Its the same as any other instrument. There are settings that improve the sound quality. I'm fine with my settings now but i'd like a little better sound. And as for the distortion effects, Im just curious what they use because most do.
Reply With Quote
  #13  
Old 2004-11-11, 19:28
BOSE BOSE is offline
Senior Metalhead
 
Join Date: Apr 2004
Location: Salt Lake City
Posts: 380
I'm fine with a little delay/reverb action. but anyone who uses an effect like distortion on their vocal is a big stinky puss. I don't give a fuck who it is, that is just pussy.
__________________
I'm the Trillest HAUS from the mean streets of Sandy dog.
Reply With Quote
  #14  
Old 2004-11-12, 06:51
Transient's Avatar
Transient Transient is offline
HES BAAACK
 
Join Date: Apr 2004
Location: slaying all the giants
Posts: 9,964
hey! we agree, for once!

actually, unless frank mullen hit those vocals on effigy naturally, we still disagree. because they are awesome
__________________
www.myspace.com/crownedmusic
http://i79.photobucket.com/albums/j136/transient_shirts/Banner.gif
Reply With Quote
  #15  
Old 2004-11-23, 16:15
darkexodite darkexodite is offline
New Blood
 
Join Date: Nov 2004
Location: CA
Posts: 44
Quote:
Originally Posted by harvester of sorrow
Oh, lol. He talked alot at mine. Plus I have a bunch of his videos because he's one of my favorites. I'm pretty sure he uses effects. I think most bands with those type vocals do, if not all of them. But maybe I'm just stupid. lol.



I agree on this one, he uses like two compressors (cause one is usualy for the whole band... usualy, I'm not an expert), he uses a lot of reverb, well who wouldn't hehe, and yea he uses vocal distortion for a fact, it's very detectable, especialy lately with the newer stuff.

Anyhow, delay/reverb should be just fine, you just need something laying over your growls, unless you like that gurgly vocal sound, i don't.
__________________
.!WritheN!.
Reply With Quote
  #16  
Old 2004-11-23, 23:56
andrewc andrewc is offline
Post-whore
Banned
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 2,471
didnt this get closed?
Reply With Quote
  #17  
Old 2004-11-24, 02:50
Innards-Decay's Avatar
Innards-Decay Innards-Decay is offline
Post-whore
 
Join Date: Aug 2004
Location: Concord, CA
Posts: 1,665
Send a message via AIM to Innards-Decay
Tran, i told you on aim, i can do effigy vox easy. I dont think theres a box there, on despise the sun he goes that low.
__________________
Quote:
Originally Posted by Transient
Faceshitting...
Reply With Quote
  #18  
Old 2004-11-24, 15:03
MoonRaven's Avatar
MoonRaven MoonRaven is offline
Lo, they do call to me...
 
Join Date: Aug 2003
Location: virginia beach, VA
Posts: 2,208
Send a message via AIM to MoonRaven Send a message via MSN to MoonRaven Send a message via Yahoo to MoonRaven
you dont need effects, a growls a growl, if you cant do it naturally, effects will only make it fake, so dont even try, i cant do corpsegrinder type stuff, though id love to, mine sound more like mikael from opeth, distortion effects on vocals suck, they sound like shit most of the time, the only thing i would see myself using on vox is a little bit of reverb, and a little EQ tweaking, but thats all you need
__________________
Too grim to function
Reply With Quote
  #19  
Old 2004-11-24, 15:12
MetalThrashingMad's Avatar
MetalThrashingMad MetalThrashingMad is offline
Death to all but metal!
Forum Leader
 
Join Date: Mar 2004
Location: Highway to the Danger Zone
Posts: 6,026
andrewc is right, simply grow some damn balls. Cup the mic with your hands, otherwise if you cant produce a good growl, go try some Cradle of Filth or something.
__________________
Quote:
Originally Posted by Amadeus
"Ja mein little poodle, I will hang you by your nipples in my garage,
Reply With Quote
  #20  
Old 2004-11-24, 19:46
Transient's Avatar
Transient Transient is offline
HES BAAACK
 
Join Date: Apr 2004
Location: slaying all the giants
Posts: 9,964
Quote:
Originally Posted by Innards-Decay
Tran, i told you on aim, i can do effigy vox easy. I dont think theres a box there, on despise the sun he goes that low.


lol ive talked to you on AIM? i dont keep my buddy list and my forum names straight. i know a kid in school that can do the demilich vocals as a joke, so its believeable
__________________
www.myspace.com/crownedmusic
http://i79.photobucket.com/albums/j136/transient_shirts/Banner.gif
Reply With Quote
Reply


Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is Off
HTML code is Off
Forum Jump



All times are GMT -5. The time now is 06:34.


========

Contact Us | Privacy Policy | Disclaimer
Copyright © 2001-2009 MetalTabs.com. All Rights Reserved.
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2009, Jelsoft Enterprises Ltd.