MetalTabs.com - your source for Metal tabs
Home Forum What's New Submit a Tab FAQ Links Contact Us Link to Us


Go Back   MetalTabs.com Forum > Search Forums
User Name
Password


Showing results 1 to 20 of 450
Search took 0.17 seconds.
Search: Posts Made By: Mortal_Lament
Forum: Gear & Recording 2008-12-14, 09:18
Replies: 3
Views: 700
Posted By Mortal_Lament
for recording i'd usually stick with the...

for recording i'd usually stick with the program's presets and other effects that come with it. Like, plug the mic directly to the soundcard or mixer that you're using. Which brings me to my next...
Forum: Gear & Recording 2008-11-18, 07:28
Replies: 195
Views: 17,440
Posted By Mortal_Lament
kinda sounds like muck to me...i don't think...

kinda sounds like muck to me...i don't think you'd wanna achieve THAT tone. Basically sounds like one of those preset distortions from like, that digitech rp series...but compleletly maxed...
Forum: Feedback 2008-06-04, 06:38
Replies: 21
Views: 3,435
Posted By Mortal_Lament
i'm just wondering if they add up or correlate...

i'm just wondering if they add up or correlate somehow to something all conspiracy like. So far....nothing.
Forum: Guitar Zone 2008-05-28, 06:31
Replies: 16
Views: 1,410
Posted By Mortal_Lament
i was thinking about getting that one and...

i was thinking about getting that one and replacing the pups, i never liked playing deans though, and i thought it would have the same feel as a cheap dean would, kinda slacky and such. When you get...
Forum: Gear & Recording 2008-05-22, 13:43
Replies: 37
Views: 2,103
Posted By Mortal_Lament
Variax 600 guitar thru a Vetta 2 amp...can't...

Variax 600 guitar thru a Vetta 2 amp...can't really get any more versatile than that
Forum: Gear & Recording 2008-05-22, 13:37
Replies: 916
Views: 63,568
Posted By Mortal_Lament
looks like an old ran to me

looks like an old ran to me
Forum: Guitar Zone 2008-05-15, 20:56
Replies: 6
Views: 736
Posted By Mortal_Lament
pretty sure someone on here has one of those...

pretty sure someone on here has one of those puppies in white.
Forum: Bass Zone 2008-05-09, 06:29
Replies: 20
Views: 3,436
Posted By Mortal_Lament
a good chunk of people don't really notice 1...

a good chunk of people don't really notice 1 bassist in a band, this could improve that? :confused:
Forum: Gear & Recording 2008-05-08, 20:25
Replies: 14
Views: 542
Posted By Mortal_Lament
you could leave it in as well, just to take out...

you could leave it in as well, just to take out the hastle of removing it, could be a twee bit easier, just make sure to take the battery out.
Forum: Guitar Zone 2008-05-05, 06:31
Replies: 8
Views: 1,102
Posted By Mortal_Lament
heheh.... Neat guitars though, kinda sad that...

heheh....
Neat guitars though, kinda sad that there are more custom options for bass than there are for guitar, ah well.
Forum: Gear & Recording 2008-04-30, 21:11
Replies: 1
Views: 439
Posted By Mortal_Lament
2nd channel with presence at max, on either raw...

2nd channel with presence at max, on either raw or modern setting, bass fairly high, mids at middle, and treble fairly high. Thats a pretty dece thrash tone....havent listened to exodus in a while...
Forum: Guitar Zone 2008-04-30, 05:13
Replies: 12
Views: 931
Posted By Mortal_Lament
haha wtf? Commercial advertising of forums?

haha wtf? Commercial advertising of forums?
Forum: Gear & Recording 2008-04-29, 16:44
Replies: 8
Views: 595
Posted By Mortal_Lament
why not get a WB heaven and hell? fucking...

why not get a WB heaven and hell? fucking awesome, i have that one guy to thank...don't remember who it was, but he was on here. Fucking sick pup
Forum: Gear & Recording 2008-04-27, 19:43
Replies: 15
Views: 1,069
Posted By Mortal_Lament
what do you have in the neck of your tele? i'm...

what do you have in the neck of your tele? i'm having trouble deciding what i want...
I really gotta stop skewing from the topics of these threads
Forum: Gear & Recording 2008-04-27, 07:38
Replies: 15
Views: 1,069
Posted By Mortal_Lament
why no dimarzio sir? Their single pickups are my...

why no dimarzio sir? Their single pickups are my favorites, sound so damn close to humbuckers. I heard good things about the hot rails though
Forum: Gear & Recording 2008-04-25, 05:52
Replies: 9
Views: 536
Posted By Mortal_Lament
sorry to kinda skew off topic a bit. Does it...

sorry to kinda skew off topic a bit.
Does it matter what brand of tubes i get? I have 5 12A7Xs, 6 6l6s, and 3 5U4s. Does it matter if i put in electroharmonix, groove tubes, or what?
Forum: Bands 2008-04-20, 11:39
Replies: 6
Views: 1,150
Posted By Mortal_Lament
Testament - The Formation of Damnation

Excellent album, seriously recommend it. Leaks somewhere online, not to hard to find. A good chunk of the songs sound pretty similar ,but that's cool, because they are awesome songs. Has the tone of...
Forum: Guitar Zone 2008-04-16, 06:23
Replies: 8
Views: 666
Posted By Mortal_Lament
pretty sure that's the exact same thing. Listen...

pretty sure that's the exact same thing. Listen to it by ear to figure out what notes to play in the key that it's in...to figure out the sharps and flats you need to play?
Forum: Bands 2008-04-13, 21:55
Replies: 11
Views: 484
Posted By Mortal_Lament
holy shit amazing. Anyone gunna see them on thier...

holy shit amazing. Anyone gunna see them on thier next tour? which is...happening now i think
Forum: Guitar Zone 2008-04-07, 14:54
Replies: 8
Views: 666
Posted By Mortal_Lament
haha there is that, or the easiest explanation,...

haha there is that, or the easiest explanation, they are in different keys.
Tab out the riffs you have written, i can tweak them for you if you want. Transition riffs also help, makes thing sound a...
Showing results 1 to 20 of 450

 
Forum Jump

All times are GMT -5. The time now is 16:11.


========

Contact Us | Privacy Policy | Disclaimer
Copyright © 2001-2009 MetalTabs.com. All Rights Reserved.
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2009, Jelsoft Enterprises Ltd.