MetalTabs.com Forum

MetalTabs.com Forum (http://metaltabs.com/forum/index.php)
-   Bass Zone (http://metaltabs.com/forum/forumdisplay.php?f=3)
-   -   How high/low do you hold your bass? (http://metaltabs.com/forum/showthread.php?t=3885)

Tattered 2002-11-09 14:14

How high/low do you hold your bass?
 
Just trying to start an interesting topic here, most of the time what level do you hold your bass, and why? please vote.

xDarkestHourx 2002-11-09 16:16

I like it at the in between crotch and belly button because that's the area where you can do the most thrashing around while you're playing and still actually play the right notes. Nothing worse than a bass player who just stands there with that big ol' instrument staring at his fretboard.

Cheers,
x:sickface:x

MetalPoldi 2002-11-09 17:32

I play it around my belly, actually between belly and chest.
It looks crappy, but you can play really relaxed, and slapping/popping is easier.
If i play it lower it's harde for the left-hand.

Def 2002-11-10 05:37

pretty low, near my knees, my four string hangs on my knees haha, I've got straplocks on that motherfucker so I can jump around and throw it over my head and shit :)
I use huge bassplectrums to play when it's hanging that low, or else I can't even reach the bass properly haha


my 5 string is too heavy for freaking out, so I hang it a bit higher and use it for technical stuff, like metalpoldi said, its easier to pop and slap when your bass is hanging a bit higher.

Tattered 2002-11-10 06:04

Mine would have to be the crotch area, cos well it just feels comfortable there, and if i am playing something technical, then i will have to higher up the strap, its a useless strap anyway, when jumping or moshing, it loosens or strengthens

lol around your pecks is beatles style, haha:D :beer:

MetalPoldi 2002-11-10 08:08

Quote:
Originally posted by tatter3d
well it just feels comfortable there


LOL! Feelings! :D Bass sustian in your crotch. :D



BTW What are pecks?

Def 2002-11-10 09:31

yeah but that looks gay if you hang your bass way up there, only crappy jazz and fusion bassist do that kinda stuff haah.

Tattered 2002-11-10 09:50

I mean what if some hot chick flashes at you in the crowd, and your going up..up..up think about it..haha, you need something to cover it, well your bass might rise a bit haha.

Def 2002-11-10 10:39

haha that would look pretty silly :P

I always wear baggy pants during gig and huge ass underpants ahah so it won't look stupid :p

MetalPoldi 2002-11-10 19:36

Quote:
Originally posted by *Def-Fx*
yeah but that looks gay if you hang your bass way up there, only crappy jazz and fusion bassist do that kinda stuff haah.


Domme Kaaskop. ;)
I like it that way. You can play anything real comfortable.
OK, i don't cover my pecks like a bra with them. But nearly. ;)

Tattered 2002-11-11 13:17

Hehe, blink 182's bassist of his ass. so its like touching his knees, impossible

MetalPoldi 2002-11-11 16:05

Quote:
Originally posted by tatter3d
Hehe, blink 182's bassist of his ass. so its like touching his knees, impossible



If I'd play his notes, i could lay my bass on the floor and play with my toes or errected dick. :D


All times are GMT -5. The time now is 21:58.

Powered by: vBulletin Version 3.0.3
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.